Ei tikusta, vaan Nikusta asiaa!  Uutisia ja artikkeleita Niiralan Kulmasta, asukkaiden, henkilökunnan ja koko toiminnan näkökulmista. 

Asukkaat suosittelevat Niiralan Kulmaa

30.10.2024 - Kirjoittaja

Lähetämme joka vuosi asukkaillemme asukastyytyväisyyskyselyn. Tänä vuonna kysely toteutettiin elokuussa, ja kiitettävän ahkerasti asukkaat kyselyyn vastasivatkin – vastausprosentti oli todella hyvä, 26,3 %.

Mitä NPS-luku kertoo?

NPS eli Net Promoter Score on luku, jolla mitataan ja arvioidaan suositteluhalukkuutta ja asiakasuskollisuutta. NPS on nykyään yleisesti käytetty tapa mitata asiakaspalvelun laatua. Arvion palvelun laadusta antaa palvelua saanut asiakas. NPS-luku on kansainvälisesti käytössä ja siten myös vertailukelpoinen. Palautteista saatu luku sijoittuu aina välille -100 ja +100. Yleinen NPS:n mittaamiseen liittyvä kysymys on esimerkiksi: Vastaa välillä 0–10: Kuinka todennäköisesti suosittelisit yrityksen palvelua tai tuotteita ystävällesi?

Kyselyssä kysyttiin yleistä suositteluhalukkuutta ("Kuinka todennäköisesti suosittelisit Niiralan Kulmaa?"). Tästä saatu tulos on myös todella hyvä: NPS-luku eli suositteluhalukkuus on 35! Asukkaamme ovat siis valmiita suosittelemaan yhtiötä vuokranantajana selvästi keskimääräistä useammin. Tyytyväisyys yhtiöön on kasvanut, esimerkiksi viime vuoden kyselyssä saatu NPS-luku oli 25, ja toissa vuonna 12.

 

Asumisen rauhallisuus ja yleinen tyytyväisyys palveluihimme

Tulokset osoittavat, että tyytyväisyys kaikkia palveluitamme kohtaan on noussut. Vastauksia on annettu asteikolla 1–5 ja kaikki osa-alueet lähestyvät vuosi vuodelta kohti täysiä pisteitä eli 5:tä. Tarkemmin voit lukea tuloksista asukaslehti Nikulaisen 2/24 numerosta sivuilta 10–11.

Kiinteistömme koetaan tuloksien perusteella myös rauhallisina. Asukkaiden kokema asumisen rauhallisuus on noussut kahtena peräkkäisenä vuonna ylöspäin ja nyt sen tulos on jo 4,1. Sitkeänä elävä ajatus kaupungin vuokratalojen rauhattomuudesta voitaneen siis unohtaa.

On ilo kuulla, että asukkaat arvostavat saamaansa palvelua. Tulokset vahvistavat, että vuosien varrella tehdyt uudistukset ovat olleet oikeita. Saamamme palaute auttaa meitä kehittämään palveluitamme jatkuvasti paremmiksi. Suuri kiitos siis kaikille kyselyyn osallistuneille!

Liittyvät uutiset

ASUNTOA HAKEVILLE

ASUKKAILLE

NIIRALAN KULMA

SÄHKÖINEN ASIOINTI